2016年10月1日土曜日

All About Lovin' You (Bon Jovi)

歴代最強の破壊力かもしれません。笑

 思いつめた表情でビルの屋上に立つ男性と、下から見守る一人の女性。
 彼らの物語はどんなクライマックスを迎えるのでしょうか。
 私の従姉妹であり、幼馴染であり、良き友であった一人の女性のご結婚に、とびっきりの祝福のメッセージを込めて。
 (個人的な節目もちょうど重なりました。大切な人に感謝の気持ちを込めて。
 この一曲を、贈ります。




(verse1)
Looking at the pages of my life
Faded memories of me and you
Mistakes you know I've made a few
I took some shots and fell from time to time
Baby, you were there to pull me through
We've been around the block a time or two


僕の人生のページをめくってみたら
ほら、古びた君との思い出さ
「やっちまったこと」も幾つかあるね
何度かアタックしてみたけど、その度に失敗だったっけ
でも君はいつもそこにいて、僕を引っ張ってくれた
そうやって、僕ら一緒に過ごしてきたね

I'm gonna lay it on the line
Ask me how we've come this far
The answer is written in my face


はっきり言うよ
僕らがここまでたどり着けた理由は
僕の瞳の中に写っている(君だよ)


(chorus)
Every time I look at you
Baby, I see something new
That takes me higher than before
And makes me want you more
I don't wanna sleep tonight
Dream's just a waste of time
When I look at what my life's been comin' to
I all about lovin' you


君と会える度に
新しい世界が広がって
僕をもっと素敵なところに導いてくれる
もっと君といたいと思うんだ
今夜は眠りたくないよ
君を想うと、夢すら見ている場合じゃない
今まで僕の歩んできた道を振り返れば
それは君を愛する事だったから


(verse2)
I've lived, I've loved, I've lost
I've paid some dues, Baby
We've been to hell and back again
Through it all you're always my best friend
For all the words I didn't say and all the things I didn't do
Tonight I'm gonna find a way


生きてきた道で、愛し、失い、
ツケを払ってきた
どん底も経験して、また戻って来た
どんな時も、君は一番の友だった
今まで君に言えなかったことや出来なかったこと
その全てを今夜実らせるんだ


(chorus)
Every time I look at you
Baby, I see something new
That takes me higher than before
And makes me want you more
I don't wanna sleep tonight
Dream's just a waste of time
When I look at what my life's been comin' to
I all about lovin' you


君と会える度に
新しい世界が広がって
僕をもっと素敵なところに導いてくれる
もっと君といたいと思うんだ
今夜は眠りたくないよ
君を想うと、夢すら見ている場合じゃない
今まで僕の歩んできた道を振り返れば
それは君を愛する事だったから


(bridge)
You can take this world away
You're everything I am
Just read the lines upon my face
I'm all about lovin' you


この世界の全部を君にあげる
君は僕の全てだから
僕の顔を見てよ、なんて書いてある?
ただ君を、愛してる


(chorus)
Every time I look at you
Baby, I see something new
That takes me higher than before
And makes me want you more
I don't wanna sleep tonight
Dream's just a waste of time
When I look at what my life's been comin' to
I all about lovin' you


君と会える度に
新しい世界が広がって
僕をもっと素敵なところに導いてくれる
もっと君といたいと思うんだ
今夜は眠りたくないよ
君を想うと、夢すら見ている場合じゃない
今まで僕の歩んできた道を振り返れば
それは君を愛する事だったから



ね、破壊力のあるMVだったでしょう?笑

 パラシュートが開き「marry me」のメッセージが現れた瞬間は鳥肌モノでした。
 誰かを愛し、その想いを伝えるということは、本当に覚悟の要ることです。
 「清水の舞台」なんてものの比じゃありません。(「清水の舞台から飛び降りるような」をアメリカナイズすると、「エンパイアステートから飛び降りるような」あたりに着地するんでしょうか?笑)

 チキンな私は「石橋を叩いて渡る」どころか「石橋をバズーカで撃った後に隣の鉄橋をジェット機で渡る」タイプですので、「プロポーズをする」なんていうシチュエーションは、考えただけでちびってしまいます。笑
 今日この日、たくさんの壁を共に乗り越え、共に想いを実らせて、新たなスタートに立つお二人に、心からの尊敬と祝福を送らせていただきたいと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿